عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به نظر شما بهترین دانشگاه ایران کدام است؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 2632
بازدید کل : 57110
تعداد مطالب : 442
تعداد نظرات : 157
تعداد آنلاین : 3

وزارت علوم تحقیقات و فناوری هر سه ماه یکبار لیست مجلات نامعتبر ( مجلات ضعیف و بی ارزش و مجلات تقلبی و جعلی) را منتشر می کند.  معیار سنجش و ارزیابی این مجلات را دپارتمان علمی و پژوهشی هر کشور تعیین می کند. این تشخیص امری نسبی می باشد یعنی ممکن است مجلاتی مورد تایید وزارت علوم ایران نباشند ولی مورد تایید کشورهای دیگر باشد. لذا فهرست فوق از کشوری به کشور دیگر متغیر می باشد. وزارت علوم ایران نیز در بازه زمانی فوق برخی از مجلات را به لیست سیاه خود وارد می کند. به عبارتی دیگر این مجلات طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران مورد تایید نمی باشد.

نکته: مجلات نامعتبر: مجلاتی هستند که در تامسون رویترز نمایه شده ولی به دلایل مختلف فاقد ارزش علمی ( داوری نکردن مقالات- ضعیف بودن مقالات چاپ شده و ...) تشخیص داده شده اند. این مجلات در اصل وجود داشته ولی فاقد اعتبار و ارزش علمی می باشند.

نکته:مجلات جعلی یا تقلبی (Hajacked Journals) مجلاتی هستند که مجله اصلی در تامسون رویترز ثبت گردیده است ولی:

الف) فاقد لینک فعال در تامسون بوده و فقط نسخه چاپی داشته و فاقد سایت رسمی می باشند. در این حالت افرادی سود جو و منفعت طلب اقدام به ایجاد یک سایت منتصب به مجله نموده و اقدام به پذیرش مقالات بدون داوری نموده و هزینه های گزافی را از کاربران دریافت می کنند.

ب) لینک فعال در تامسون دارد ولی با کلیک روی آن به انتشارات مجله وارد می شوید. در این حالت افرادی که آشنایی به پایگاه های اطلاعاتی نداشته در دام این مجلات تقلبی می افتند. افرادی سودجو اقدام به ایجاد سایتی مشابه با سایت اصلی می نماید به طوری که تشخیص اصلی یا فرعی بودن آن برای افراد مبتدی سخت بوده و یا افراد مبتدی با مراجعه به شرکت های مفت خور و دزد که با این مجلات تقلبی قرار داد دارند اقدام به پرداخت هزینه های گزاف می نمایند.

آخرین لیست مجلات نامعتبر وزارت علوم - اسفند 1393 از طریق آدرس زیر قابل دسترسی می باشد:

http://www.msrt.ir/fa/rppc/Pages/Files/InvalidForeignPublications.aspx



:: موضوعات مرتبط: لیست مجلات نامعتبر وزارت علوم (Black list)- اسفند 1393 , ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : ادریس معروفی نیا
ت : سه شنبه 25 فروردين 1394
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');